Criaturas sobrenaturales, seres y animales mitológicos gallegos

Publicado por Marta Angulo

Desde el comienzo de los tiempos, los seres humanos utilizan la mitología como una forma de explicar el origen del mundo, los desastres naturales, cambios estacionales, etc., Es decir, todos los eventos que no podían entender. Cada mitología tiene su propio carácter distintivo y sus criaturas, por ejemplo, Zeus, Afrodita, Hera, Apolo ... en la mitología griega y junio de Júpiter, Venus, .... en la mitología romana. En Galicia, la creencia mítica fue tan profunda que se ha convertido en compañera de los gallegos. La frontera entre lo real y lo imaginario cada vez se distinguía menos y era habitual pensar que los moros paseaban por las ferias, también se cree que muchos animales que anuncian la suerte, o se cree también en la presencia de hombres lobo y otras criaturas en las aldeas. Estas criaturas sobrenaturales se dan por la necesidad del hombre de dar explicaciones a los fenómenos cotidianos. Las explicaciónes que el hombre dio a los acontecimientos mundiales no siempre responden al razonamiento científico. Antes de la ciencia, la tradición popular, la magia y la mitología fueron elementos clave para que los seres humanos supeiesen hacer frente a los fenómenos naturales. En Galicia hay muchas personas que dicen que se sabe muy poco acerca del origen de las creencias mitológicas de la tierra, pero sabemos que están muy vinculadas con los procesos de la naturaleza. La religión católica ha hecho que muchos de nuestros seres mitológicos se conviertan en figuras diabólicas, era impensable que conviviesen con Dios. Muchos de estos mitos se convirtieron en leyendas, fantasías enriquecidas con elementos relacionados con la vida en los castros. También elementos artísticos grabados sobre la roca, cuyo origen es un misterio, se convirtieron en símbolos que la gente atribuye a los seres fantásticos. Vicente Risco investigó los seres mitológicos y dice que la razón y la educación son esenciales para transmitir el conocimiento científico. En las palabras de este intelectual gallego, "La cultura tradicional gallega es, esencialmente, una cultura cristiana eclesiástica medieval, predominantemente monástica, y que como muchas otras de la Europa moderna, conservó, unas veces integrados e incorporados otras veces, los elementos antiguos . "(Etnografía) La cultura gallega popular está llena de seres mitológicos que intervienen en la vida de los agricultores que viven en las aldeas con ellos. Estos seres, a veces benefician a los seres humanos y los castigan otras. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dende o inicio dos tempos, o ser humano utilizou a mitoloxía como unha maneira para explicar a orixe do mundo, os desastres naturais, os cambios estacionais, etc., é dicir, todos os sucesos que non podía entender. Cada mitoloxía ten os seus propios personaxes e seres característicos, por exemplo, Zeus, Afrodita, Hera, Apolo... na mitoloxía grega e Xúpiter, Venus, Xuno.... na mitoloxía romana. En Galicia, a crenza de seres míticos chegou a ser tan profunda que se converteron nos compañeiros dos galegos. A fronteira entre o real e o imaxinario cada vez distinguíase menos polo que volveuse habitual pensar que os mouros paseaban polas feiras; tamén se cre que moitos animais anuncian a sorte; ou crese tamén na presenza de lobishomes e outros seres nas aldeas. Estas criaturas sobrenaturais veñen dadas pola necesidade do home de dar explicacións os fenómenos cotiáns. A explicación que o ser humano deu ós sucesos do mundo non sempre respondeu ao razoamento científico. Antes que a ciencia, a tradición popular, a maxia e a mitoloxía foron elementos clave para que os humanos soubesen enfrontarse cos fenómenos naturais. En Galicia hai moita xente que di que se coñece moi pouco acerca das crenzas mitolóxicas desta terra pero sábese que estaban moi ligadas aos procesos da natureza. A relixión católica provocou que moitos seres da nosa mitoloxía se convertesen en figuras diabólicas, porque era impensable que convivisen con Deus. Estes mitos, moitos deles convertidos en lendas, enriquecéronse con elementos fantásticos relacionados coa vida nos castros. Tamén elementos artísticos gravados sobre rocha cuxa orixe é misteriosa, convertéronse en símbolos que a xente atribuíu a seres fantásticos. Vicente Risco investigou sobre os seres mitolóxicos e di que a razón e a ensinanza son indispensables para transmitir coñecementos científicos. En palabras deste intelectual galego, “a cultura tradicional galega é, no seu corpo fundamental, unha cultura cristiá de feitío medieval, de orixe eclesiástica, predominante monacal que, como outras moitas da Europa moderna, conservou, incrustados unhas veces, embebidos e incorporados outras, unha chea de elementos antigos.” (Etnografía) A cultura popular galega está chea de seres mitolóxicos que interveñen na vida dos campesiños que viven con eles nas aldea

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